Školstvo je stalna tema austrijske unutarnje politike. Prilično je oštra fronta između pristalica zajedničke škole za sve učenike od 10 do 14 godina i njenih protivnika. Kako bi djeca bila spremna za budućnost, moraju razviti svojstva kao što su sposobnost slobodnog razmišljanja, radoznalost, volja za učenjem, socijalna inteligencija i kreativnost. Takve kompetencije teško se mogu steći uobičajenom frontalnom nastavom. Učenje je vrlo individualno pa moderna pedagogija u prvi plan stavlja osobne resurse i nadarenost djece, a podupiranje njihova razvoja također je i prostorno pitanje. Tradicionalni, normirani razred dimenzije 7 x 9 metara s normiranim školskim namještajem i obaveznim umivaonikom, teško se može prilagoditi slobodnim oblicima učenja. Takav razred nije pogodan za cjelodnevni boravak pa mnogi austrijski učenici popodneva provode u institucijama dnevnog boravka ili u posebnim razredima predviđenim za provođenje slobodnog vremena.